tisdag 20 april 2010

Telefonkö.

Efter att E varit tålmodig och väntat två timmar, om inte mer, i telefonkö till flygbolagen, och fick väldigt knappa och mörkt förvirrade svar tillbaka, ska nu jag försöka få nya svar utifrån det och vad jag och E nu pratat ihop oss om. De har nämligen fortfarande öppet för onlinebokningar från den 24:e, men E fick besked att närmaste möjliga resa blir 2:a maj, och det funkar inte för oss med ledighet mm.. 


Så, garderad med frågor och beslutsamhet att få klara besked som jag kan fatta ett beslut utifrån, har jag ni hört, i mitt ena öra, på vad jag gissar är 50-tals musik och försöker hitta positiva synvinklar med den här situationen. Till min förvåning har jag faktiskt kommit på några få, dock vill jag helst bara komma iväg så fort som möjligt till värmen och M och slappa dagar på stranden...! Men jag har nog aldrig varit så uppdaterad om vad som händer i världen, för jag har aldrig lyssnat på nyheter så intensivt som nu, riktigt snokat upp varenda nytt besked, och fått lite annat inpå också, haha. Sen har jag ju nu fast med luren i örat och redan inbokad ledighet möjlighet att göra klart lektion 3 innan jag åker...
Jag har nu väntat i 1 timme och 14 minuter.




It's my turn to wait by the phone for new answers and to make a decision based on what they say this time, and what me and E decided we are ready to do for going on this trip. I've been trying to find positive consequenses with this situation and one is that I have never been so up to date with the latest news of what's going on in the world as I have today. Another is that I may finish lesson 3 before we go...
I have now waited for 1 hour and 14 minutes.

2 kommentarer:

IdaPaulina sa...

Hoppas ni lyckas lösa det och får åka iväg :)

IdaPaulina sa...

Tackar och bockar :) När jag är hemma i Sverige så kanske du kan ställa upp på att modella lite? ^^ Jag bygger min portfolio för fullt och inriktar mig på 'editorials' och liknande :)

Tycker att blogspot ska skapa en 'svar' knapp på kommentarer också, så man slipper hoppa mellan bloggarna XD Haha