tisdag 15 juni 2010

Golvlister påväg!

Ibland kan jag känna att en golvlist inte behövs och ska det vara en ska den vara så diskret som möjligt. Däremot är jag inte så förtjust i små, 50-60 mm höga platta enkla brädplank som ramar in rummet. Antingen så har man lister eller så har man inte - och se då till att det är täckt och snyggt ner mot golvet.  Som ni ser på bilden, ser det ut som ett rivningsprojekt hemma hos mig om man sänker blicken ner mot golvet och det far runt dammtroll i form av sand, vilket är mindre trevligt. En hög golvlist som på den andra bilden hade varit riktigt kaxigt i min lilla lägenhet och gett rummet riktigt med karaktär, men det får bli i en annan lägenhet eller... Istället får denna 120 mm höga listen smycka rummet inom en snar framtid och jag kan redan se vilken skillnad det kommer bli! (Denna kommer även smycka utställningen i Sovrumsprojektet - fast den kommer vara ungefär 150 mm, riktigt fint!)
Nu kommer jag inte ihåg om den kommer målad eller inte, men är den inte det ska jag måla den rikligt, så den ser härligt fyllig och fin ut - golvlister, fönster- och dörrkarmar ser mindre "platt" och tråkiga ut ju rikligare med färg man målar på. 

You can see on the picture that my home look like a buildingproject when lowering your eyes towards the floor, but now, very soon, this skirting-board will 'adorn' and frame my apartament. This one will we also use at work for the Bedroomproject, but it will be higher, about 150 mm - really nice! I would have liked to have a really high one like the one on the picture here, that one had given my small room lots of character, a bit cocky! But some other day maybe... If it's not allready painted I will paint it rich of whit paint - skirting-boards, window- and door frames look better, less "flat" and boring, the more paint you put on - gonna be beautiful!




       

Hos föräldrarna :) Av Nymansbygg.
At my parents :) 

Inga kommentarer: