onsdag 11 augusti 2010

Bland mygg och kantareller

På en sandstrand i Thailand blev jag delägare till en fjällstuga och lite annat smått och gott. Det var helt klart en märklig och smått overklig känsla. Jag hann egentligen aldrig fatta att det skulle bli beslut innan jag kommit hem igen, men det går fort i beslutsfattandet i min familj ibland -- bara att försöka hänga med! 
(Ganska skönt när jag själv kan vara väldigt obeslutsam ibland... )


Nästan hela familjen packade in sig i bilarna direkt efter jobbet i lördags och åkte upp för att isolera och byta fasad på den lilla sovstugan (kommer kanske bilder senare på resultatet). Mammas plan var förstås också att försöka hitta kantareller. Vi hade räknat med regn regn regn och fick massor med sol! Helt fantastiskt skönt! 
Dock var jag inte beredd på så mycket mygg, det var sanslöst mycket -- eller så var jag väl bara extra god!
Men vi hittade faktiskt lite kantareller och även hjortron så det var värt besväret med alla myggbett får jag väl tillägga. Det lustigaste var nog att jag både plockade och rengjorde svamparna utan att vara särskilt intresserad av att äta dem. Har haft lite svårt för svamp förut, men det var faktiskt riktigt gott! 


Efter det stod jag en hel dag och målade hela den lilla stugan med järnvitriol. Det var som att måla med vatten.. Hur var storstugan då? Hur var gården? Tycker jag om vad jag blivit delägare till? 
Jag ÄLSKAR allt! "Stor"-stugan var pytteliten och inredd med regnbågens alla färger och gården är gigantisk! Allt lutar både inne och ute och alldeles underbart mysigt! Det kommer bli intressant att se hur vi alla ska komma överens om utbyggnationer och förändringar och allt sådant som kommer bli aktuellt eftersom - men det är väl det som gör livet så mycket mer intressant?! :) 


I morgon dags för Formex!


On a beach in Thailand I became a part-owner of a mountain lodge. Very odd indeed! I did not really have time to think about it, but fast decisions is typical my (not typical me) family. 
We went up there this a few days to make on little cottage sleepable in the winter and pick chanterelles. It was beatuiful up there but I was not prepared of all the mosquitoes that literally attact me!
The "big" cottage is very small and the interior is decorated in all the rainbows colours and the garden is gigantic - I love it!


Tomorrow time for Formex!


View from the cottage
Mums' delicious breakfast!

Tiny chanterelles!

Mobile pics, very poor quality :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Tänkte bara höra om du är nöjd med distansutbildningen? Funderar själv på den så är lite nyfiken :)

Mvh Sandra

Pretty Pooper sa...

Hej Sandra!

Ja det måste jag säga att jag är, den är väldigt grundlig och det känns såhär långt som en väldigt bra plattform att stå på. Både bra och dåligt är att det krävs mycket disciplin, det är helt upp till en själv om man ska få det gjort, ingen där och pushar en. Lite svårt när man som jag jobbar 100% och ibland mer i butik, men vill man så kan man visst är det så? :)
Bara att fråga på om du undrar över något mer.

Ha en bra dag!