onsdag 1 september 2010

Alovera?

Tog hem en växt från jobbet idag som tyvärr fått flytta in i vårt fika rum (ett gammalt valv) och sakta men säkert går mot ett tragiskt öde. Så jag tänkta att med mina väldigt OGRÖNA fingrar skulle få prova ta hand om den, vad jag tror är en alovera växt. Rätta mig om jag har fel!
Men ni ser ju hur ledsen den ser ut, så den behöver verkligen en dos kärlek. Hans/hennes kompis brevid ser ut att ha gett upp redan... 




Fick även med mig farmors gamla lampor, två riktigt maffiga bordlampor. Skärmarna var dock så slitna (och för stora) så ska skaffa nya lägre skärmar senare. Färg är ju på väg tillbaka och de här är verkligen härligt turkosa!
Tänkte redan när jag planerade skåpen i vardagsrummet, att två lite större lampor på var sin sida skulle bli snyggt och mysigt. Drygt två år senare blir det verklighet, haha! 
(Hoppas det finns en sådan skärm som jag vill ha, annars får jag köra med klar glödlampa, å andra sidan ganska coolt det också) :) 



1 kommentar:

Gary&Alex sa...

GUD vilka fina lampor! Helt underbar färg också!