fredag 29 oktober 2010

Halloween!

Tidigare har jag inte varit så engagerad i Halloween, men i år låter jag barnasinnet få leka av sig! Detta i mer eller mindre vuxen form och idag har jag hittat fynd både hemma hos mamma, Em Umeå och Coop faktiskt. Jag älskar kreativa dukningar, lustiga som vackra och har tyvärr ett litet barbord (120x60) och det är precis så man kan äta fyra personer, så det har inte känts så lätt att ordna med utsvävande dekorationer. Nu tänkte jag dock ge mig tusan på det och Halloween kändes som ett ypperligt tillfälle! 


Själv.sydd tu-tu till ett Halloween firande för många år sedan. Jag hade tänkt va någon form av skrämmande ballerina och gick omkring kort utomhus med bara ett par utslitna svarta balettskor, vill jag minnas! Bara svart nät och ett resårband- sytt omlott lite slarvigt. Funkar som lampdekoration också - Och äntligen har jag lampa ovanför matbordet!!
En gammal gardin? Lägg ut och fäst upp med säkerhetsnålar (längst in också)!
Dekorativt och lättare att sätta sig när det är trångt. 
Från Mr.Plant, jag älskar dessa kronor!
Också från Mr.Plant
Eftra-pris på Capsicum - passande till Halloween!
Hos Coop
Från Coop, enkelt sätt att få lite stämmning!
De här är så otroligt vackra i färgen och formen! 
Dessa ger mysig höstkänsla och här är ett sätt man kan använda dem på. Kan även stå i mer traditionell vas samt läggas ut som bordsdekoration för lite större dukningar!
(Tidigare visade jag den här skålen med fjärilar i!)
Och såhär blev det!
Hittade små små självlysande flugor på Coop också som ligger som strössel på bordet. Sedan tog jag ett gammalt garnnystan - lite luddigt garn - som får likna spindelväv. Nu ser ni hela grönsaker i skålarna och det är för att jag lättare skulle se hur mycket som ska få plats på bordet, men på lördag lägger jag ut en större (hoppas ja inte spoilar för mycket för mina middagsgäster nu) mysigare bild med färdigt hackat (middag: Tacos) och mer stämningsfullt ljus!
Kanske blir det en bild på mig som clown också :D 
Godnatt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så himla mysigt,läskigt halloweenigt du har gjort. Grymt ju

Pretty Pooper sa...

Tack tack så mycket! :)