måndag 26 september 2011

Klick!

Idag äger var och varannan en kamera och, om det så är det absolut bästa eller en enkel mobilkamera, tas det otroligt mycket kort hela tiden, överallt. Jag älskar foto, men tillhör den "lilla" skaran som inte tar sig för, av olika anledningar, att fästa minnesvärda ögonblick på bild. Däremot har jag ända sedan jag fick min första kamera på mellanstadiet velat gå över till de som gör det, eller i alla fall flytta ena foten men det har väl gått sådär..  Nu har jag, efter flera om och men, införskaffat en enklare systemkamera för att komma igång och det var nog det roligaste jag gjort på länge! Spatserade runt hela förmiddagen i gamla stan och lekte fotograf och testade alla olika funktioner och försökte förstå alla manicker och mojänger...  
En av de första bilderna, lite oskarp kanske men jag är pågång!


Promenad i gamla stan en solid höstdag var balsam för själen min. Passerar en Budoar, i klart rätt miljö.

Inga kommentarer: