måndag 3 oktober 2011

Smak av Indien

Ett litet butikstips med historisk känsla vill jag ge till dig som har tänkt promenera genom Gamla Stan i Stockholm. Längs Västerlånggatan finner du säkert Sveriges mysigaste Indiska butik i en byggnad från 1600-talet. Indiska har funnits där sedan 70-talet och följer du stentrappan ner till deras kulturmärkta valv kan du läsa om byggnadens historia på shoppingrundan!

Är du som jag också en älskare av indiska möbler kan du naturligtvis njuta av dem här också. Skulle jag någon gång bo i Stockholm hade personalen här gillat mig för då hade jag nog haft en och annan möbel där ifrån bara för att jag gillar själva butiken så mycket, haha! Var nyss på väg att jag släpa hem både en stor spegel och en sliten turkos kista på detta korta besök, men plånboken sa ifrån.. Däremot fick jag med mig två teer och en bok med smak av Indien. För det är något med hela Indien; människorna, dess kultur och starka färger överallt som fascinerar mig. Känner en värme och glädjefylld inställning till livet från indierna, och inte bara det härliga färgspektrat, som jag inte känner mer från något annat håll på världskartan.. Håller du inte med? :)

Inga kommentarer: