söndag 18 april 2010

Ska jag till Thailand?




Det kändes väldigt konstigt att vakna i morse och se en nästan helt klart packad resväska på golvet. Hur gick det till egentligen? Hade nämligen föga hopp om att resan skulle bli av när vi peppade varandra före jul. Tack och lov lyckades vi ta tag i saken. Det ska bli väldigt skönt att få lämna allt på hemmaplan, tömma hjärnan, låtsas att det man har i väskan är allt man äger och känner till och bara fundera på saker som om man ska springa ner till vattnet eller kanske smaska i sig en färsk ananas eller leta upp en elefant att rida på eller... 
Nu känns det också lite lättare att åka när L, halvt om halvt är tillbaka på jobbet och hjälper mig med allt det där jag har svårt att få tid med. Hon har en fantastisk förmåga att se färger och former och vad som fungerar ihop och inte, det är riktigt roligt att se och jag är glad att jag har henne som mentor. Jag har förhoppningsvis ärvt en smula talang jag också... 
I Thailand möter jag och E upp M som vi inte träffat på nästan ett år och det ska bli så otroligt roligt! Inte nog med det får jag ta med henne hem och jobba med go-tjejen hela sommaren! 
Vissa människor har förmågan att föra samman vänner och se till att roliga saker faktiskt blir av och M är en sådan underbar människa. Så vi är nog många som längtar hem henne! 



Denna fina turkosa resväska hittade jag på Accent!

Och i den finns bland annat dessa nyförvärv:



Strandskjorta, Bikbok. Bikini, H&M.


         

                                                      

Bikini sen förut. Shorts och linne, BikBok.

                                                    

Skor från Bianco sen förut. Halsband (present från J), t-shirt och ankeljeans, Bikbok. T-shirten är jag så förtjust i att den kanske sparas till Sverige sommaren!
Nedan sparas nog också till den, blir perfekt på föräldrarnas båt... Navy girl!

                                                  
Nästan bara BikBok? Ja, men det blir lätt så när de har så fina kläder och ens bästa vän är butikschef... :)


Nä nu kanske man skulle rita lite vinklar innan man gör sig klar för några timmar jobb?


Inga kommentarer: