fredag 21 januari 2011

Be Our Geust!

"Skönheten och Odjuret" var min favorit film som liten flicka och kanske är den det fortfarande?:)
Den här scenen har nog gjort ett större intryck på mig än jag har förstått - ett positivt intryck naturligtvis!
Det är bara det att jag har en grej för middagar. Enkla eller avancerade; hemma, på restaurang eller ute på en filt, så länge den spenderas med vänner eller familj så är det en fest för mig. Kanske är det inte bara filmen (förmodligen inte) som har gett mig den här glädjen för middagar, jag är ganska säker på att mamma och farmor har en pjäs eller två med i spelet också (och hur kan man inte älska en kväll med både skönhet, smak och trevligt sällskap?). Mamma brukar alltid förbereda vackra och underbart goda middagar och det gjorde även farmor när hon bodde i det stora gamla huset i våran by. Okej, jag erkänner att söndagsmiddagarna uppe i "Villan" inte fanns på min favoritsaker-att-göra-lista, men jag saknar dem så himla himla himla mycket! Hon lagar de bästa köttbullarna jag någonsin smakat och jag skulle klättra över berg för hennes laxrätt. OCH, ikväll har jag tänkt mycket på henne medan jag varit väldigt ambitös och till och med polerat mina silver ljusstakar (två jag fått av henne) som jag sett min mamma göra före riktigt stora middagsbjudningar/fest tillfällen.. Åhh jag är så exalterad!








"Beauty and the Beast" was my favourite film as a little girl and perhaps it still is? : )
This scene I think made a bigger impact on me than I've realized - a positive impact of course! 
It's just that I have a thing for dinners. Simple or advanced; at home, in an restaurant or outside on a blanket, as long as it's spend with friends or family its a party to me. Perhaps its not just this movie (probably not) that has given me this joy about dinners, I'm pretty sure my mom and grandma has something to do with it too (and how can you not love an evening with both beauty, taste and nice company?). Mom always prepare beutiful and lovely dinners and so did grandma when she was living in that big old house close in the same village. Okay, I admit that sunday dinners at "Villan" was not on my favourite-things-to-do-list, but I do miss them very very very much! She make the best meatballs I've ever tasted and I would walk over mountains for her salmon dish. AND, this evening I've been thinking of her while beeing very ambitious and even polished my silver candleholders (two I've got from her) like I've seen my mother do before really big dinner parties.. Ohh I'm so excited! 

Inga kommentarer: