tisdag 11 januari 2011

Uppdrag: Kvarterslokal!

I dag var det en spännande arbetsdag och fjärilarna i magen har äntligen lugnat ner sig lite! 
Visst nämnde jag tidigare att jag fick i uppdrag att inreda en kvarterslokal åt Bostaden? Det fick jag i alla fall och nu är snart allt på plats. Kvar att fixa är bl.a gardinerna som behöver fållas och gardin-uppsättningen; att sätta upp nya gardinstänger är inte alltid det lättaste om man aldrig gjort det förut vill jag lova. Det är nämligen så att det är en lång fönsterlänga med ett hörn och jag vill att de ska kunna dra länderna med så lite stopp som möjligt eftersom det inte finns några persienner. Dock måste jag få uttrycka min frustration över hur de sätter upp väggfästena i alla lägenheter: 1. Alldeles för nära fönsterkarmen: Gardinen täcker ju halva fönstret och man vill ju se ut och få in ljuset! Hur kan det vara standard? 2. Standard höjden är på tok för låg: Höj, höj, höj stången nästan ända upp till taket (beroende på takhöjd), låt gardinerna få hänga med lång längd och ge en större och luftigare känsla i rummet! 3. Vem bestämmer att de ska sitta som de nästan alltid gör? Varför kan man inte få bestämma själv i nya lägeneheter?? : )
Hur som helst blir det riktigt bra ändå och jag tycker det blir en så fin kvarterslokal att jag nästan själv skulle vilja använda den med alla mina vänner! 
Hoppas nu de som kommer använda den också gillar den : )
Bilder kommer när det är färdigt! 

Bostaden kvarterslokal

A few weeks before christmas I had a meeting with a local housing authority and had the chance to decorate a meeting-place for the living in one of their new houses. Today we delivered and it's almost done except for the curtains! My butterflies in my tummy has finally calmed down a little and I'll post pictures when it's completely done!

2 kommentarer:

Ann-Sofie Gothnell sa...

Finns det möjligheter att lägga ut bilder när du är färdig, för jag är väldigt nyfiken???

Grattis till jobbet och lycka till!

Kram ASG

Pretty Pooper sa...

Det tänkte jag ordna! :)