tisdag 23 mars 2010

Besiktining

Klockan 07.40 ska gamla Toyotan infinna sig hos farbror bildoktorn för hälsokontroll. I kväll påväg på födelsedagsfika slocknar en lykta. Det kändes sådär lagom jobbigt, och eftersom jag inte har bytt billyktor förut så visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Tur är väl då att man har väldigt hjälpsamma människor i sin familjekrets som man inte ens behöver be om hjälp, utan de försöker genast bara lösa ens problem. Tusen tack, ni är då alltid så snälla!
Men lagom trött och med en liten känsla av att man alltid ska måsta be karlarna om hjälp och vara besvärlig när det kommer till bilbestyr och dylikt, kände jag att jag först skulle försöka fixa det själv (och be mack-killarna om hjälp istället, haha). Så väl på macken, får jag naturligtvis hjälp, men det slutar med att jag fixar det själv alldeles utmärkt! En polgrip och en liten gummistump senare så lyser det så fint igen - självständighets poäng till fröken tack! 
Det är alltid så härligt när man klarar något man inte trodde man kunde. Och visst är det bra synd att man förutsätter något innan man provat, det är bara så dumt. Klart man kan, men har man inte gjort något förut är det ju naturligt att man kan behöva lite vägledning. Så tips från mig: Utmana dig! Gör saker du brukar tro andra måste fixa åt dig och det kommer kännas så himla stärkande för själen! 
En sak som slog mig i kväll; har alla råkat missa varningstriangeln i baksätet någon gång? För det verkar då vara vad alla vill banka in i skallen på mig. Tips från en som inte jagat upp sig utan bara ser till att den är där: Låt den alltid ligga där!


I have to take my car for inspection tomorrow, and tonight one lamp broke. I manage to change it by myself and that gave me great confidence beacuse I usually let my father or brothers, for things that is typically "manly", to do it for me. It is just such shame sometimes when it's usually never particulary difficult, it just not something I normally do. But trying things that are new to you is helathy and gives pleasure for your soul, whatever it may be, I know! ;) So a tip from me: Chanllenge yourself!


God natt världen. Good night world.

Inga kommentarer: