lördag 2 oktober 2010

Design your bed!


Nu till helgen är det möbelfest i butiken med en hel hop kampanjer och även några representanter för kunderna att pressa på frågor från några av branschens stora möbelmärken. Nu när jag är inne på temat sängar, tänkte jag nämna att Englesson med sin mest kända trä möbelserie Stockholm, har börjat tillverka madrasser och är här i Umeå hos oss i helgen!
I dag fick jag lite utbildning på dessa vackra sängar som är ett riktigt hantverk - helt unikt är att det är en person som gör hela sängen från träram till färdig madrass! 
Mycket fin kvalité, men framförallt helt fantastiskt roligt koncept för oss inredningstokiga!
Du kan nämligen få sängen klädd som du vill i Englessons HELA tygkollektion, samt även insända tyger om det håller kvalitén en madrass kräver.


Det är inte bara ett mörkt, tyst rum som påverkar sömnen positivt, ett städat behagligt inrett rum gör det också. Ligger det smutstvätt huller om buller på golv eller stolar, det står en dator med miljoner sladdar i ett trassel och det är allmänt smutsigt i ett sovrum kan det skapa en viss omedveten eller medveten stress både när man ska somna och när man vaknar. För tänk att få gå i säng och vakna när det är städat - vilken härlig känsla det är! Och tänk då att få sova i ett rum du inrett i din egen stil, sängen och allt - hur mysigt i maggropen skulle inte det kännas?!


I dag har vi ju faktiskt öppnat upp våra sovrumsdörrar mer och mer, för det är inte längre ett anonymt skyffe längst in i huset där vi ska få några timmars vila, det är ett rum att må bra i och mer eller mindre visa upp! 
Ja, jag älskar det i alla fall och jag som har sovrum/vardagsrum/matrum i ett och samma rum känner att det är otroligt viktigt att trivas med HELA rummet både när jag är själv och har gäster. 


I Sovrumsprojektet har Englesson fått en riktig fin plats - de har fantastiska möbler - så vad väntar du på? 
Design your bed! 


Inspirationsbild från Englesson.
Sängram Julia.

Den här bilden är tagen i en stor härlig stockholmslägenhet längs strandvägen som jag fick kliva in i för två år sedan. Det var som en dröm som gick i uppfyllelse för jag fick gå genom grindarna som jag tittat och drömt om att "tänk om man skulle få gå där någon dag och bo där!" Nu kommer jag nog aldrig bo där men att jag fått gå igenom grindarna och in i ett av de FANTASTISKA gamla husen där är jag helt nöjd med!
Haha, godnatt på er!

Inga kommentarer: