torsdag 11 november 2010

Teamwork!

Nu är jag så trött så ögonen nästan faller i kors men längtar så till i morgon att jag inte kan lägga mig ner och blunda riktigt än. Egentligen är det ingen speciell fredag, men har några få timmar på förmiddagen att styla en sängmiljö som J lagt grunden för med gråmålad träpanel till vägg och fastmonterade tegelröda sängbord till en lika röd sänggavel idag. Jag och J blev alldeles sålda på den på Mibo mässan i september och tittade på varandra och sa "den ska vi ha". M och E var inte lika övertygade men bara vi hittade en plats för den så var det ok. Så i går när J kom och sa att den hade kommit till butiken nu, kände jag ett frenetiskt behov att börja bita på naglarna - vi hade INGEN plats för den.. Men efter lite grubblande hit och dit gjorde vi ett snabbt beslut och snodde en annan sängs plats som får vila lite från rampljuset. M och E har varit borta tre dagar och kommer i morgon vid lunch, så jag tänkte överraska dem med en färdig miljö och hoppas att jag lyckas med den! 
Sängramen är från en av mina favorit leverantörer, snygga produkter, svenskt med högkvalité och väldigt snygg och inspirerande katalog. Såhär ser den ut i vitt:


Falun
Från Mavis.

I'm very tired right now but so excited about tomorrow when I get to style a bed at work that me and J fell in love with at the Mibo fair in September, that I cannot sleep just yet. We have it in "brickwall-red" and made a place (when we had none) with a wood-panel wall in grey.. J have done all that today, the "foundation" and so I can do the rest tomorrow. It's going to look really nice I think and I hope M and E will be happily surprized! 
Mavis is one of my favourite suppliers and a Swedish company with very nice and highquality products with a very inspirational catalouge in my opinion. :)


Inga kommentarer: