torsdag 24 februari 2011

Back to school?

Spenderade min lediga dag på jobbet, skurade och målade detta skrymsle som ska bli mitt studierum. Det är svårt att se på fotona men väggarna hade en svart gråaktig moln liknande märken och var inte särskilt upplyftande. Nu är det målat i vitt (mycket trevligare, renare vitt) och i hinken är det tapetrester som jag ska försöka täcka någon av väggarna med, i något slags osymmetriskt mönster. Jag är riktigt exalterad!
Belönade mig själv med ett sim pass på spa och en fantastisk middag på stan med J.. eller ja, vitlöksbrödet var himmelskt och jag väljer en annan huvudrätt nästa gång :P 



Spent my day off, at work, cleaning and painting this corner that'll be my studyroom. It's difficult to see in the photos, but all walls had black and greyisch cloudy looking marks and weren't very uplifting. Now it's painted in white (much nicer, cleaner white) and in the bucket there's wallpaper rests that I will try to cover one of the walls with, in some kind of unsymetrical pattern. I'm very excited!
Rewarded myself with a swim session at the spa and a delicious dinner downtown with J.. well, the garrlic bread was and next time I will choose another main course :P 

1 kommentar:

Ann-Sofie Gothnell sa...

Proffsigt, Cornelia. Hoppas att du finner inspiration i din "hörna".

Kram