torsdag 3 februari 2011

Let's do this!

J kom fram till mig och sa "Vågar vi ta bort allting och fixa till det här? Jag är inte här i morgon..". Ett djupt andetag. (Vi har försökt komma på nya idéer om hur vi kan förändra "entrén" - en yta på 100m², på en höft ungefär..). Jag tittade ner på min bunt papper att gå igenom och.. "OK, då kör vi!"
Det fascinerande var att normalt är vi inte färdiga förrän efter midnatt och oftast på en fredag, men idag lyckades vi, tillsammans med E, att trycka igång "sitsa-minuten-super-highspeed-knappen" och var klar före sju! Så jag har haft den här härliga fredags-känslan hela dagen och imorgon hinner jag och de andra att fixa lite mer. Fast vi behöver byta de rosa väggarna med nya tapeter (hoppas vi hittar sådana vi tänkte på idag) och så har vi en del sista "piffning" men det hinner tyvärr inte före helgen.. 


Jag har städat 80% av den här dagen och burit ett TUNGT sideboard fram och tillbaka och det känns ändå som det bästa jobbet i världen idag..! I morgon ska jag hänga upp lite lampor. Underbart : )






J came up to me and said "Do we dare taking everything away and fix this place up? I'm not here tomorrow..". A deep breath. (We've been trying to come up with new ideas of how to change the "entrance" - an area on about 100m² give or take..). I was looking done at my pile of papers to go through and.. "OK, let's do this!"
The amazing thing is that normally, we're not done before passed midnight and usually at a friday, but today we managed, together with E, to turn on the "last-minute-super-highspeed-button" and was done before seven p.m! So I've had this lovely friday-feeling all day, and tomorrow me and the others have time to fix some more. Although, we need to change the pink walls with new wallpapers (hope we'll find what we thought of today) and some more last touches but that do unfortunatly not have time with before the weekend..


I've been cleaning 80% of this day and moving a HEAVY sideboard back an forth and it still feels like the best job i the world today..! Tomorrow I have some lamps to place. Lovely : )

Inga kommentarer: